Экалагічнае выхаванне
|
Экалагічнае выхаванне ў Сенненскай школе-інтэрнаце
Характар адносін людзей да жывой прыроды, да свайго здароўя шмат у чым вызначацца глыбіней экалагічных ведаў, асновы якіх павінны быць закладзеныя ў школе. Мы не можам не закранаць пытанні экалагічнага выхавання і культуры сваім вучням. Здароўе чалавека на 20 - 30% залежыць ад экалагічных умоў. Ад эфектыўнасці экалагічнай асветы залежыць, у канчатковым выпадку, якасць і працягласць жыцця людзей. Паняцце «экалагічная культура» складаецца з узаемазвязаных элементаў: экалагічных ведаў, пачуццяў, экалагічна апраўданых паводзін, экалагічнага мыслення і свядомасці. Аснова праявы экалагічнай культуры - дзейнасць чалавека, які імкнецца ўсвядоміць свой уплыў на прыроду, разумнасць выкарыстання яе багаццяў і спосабаў паляпшэння навакольнага прыроднага асяроддзя. Адной з вядучых задач экалагічнага выхавання ў Сенненскай школе-інтэрнаце стала фарміраванне адказных паводзін да навакольнага асяроддзя. Для яе рашэння неабходны не толькі тэарэтычныя заняткі, але і практычная дзейнасць, у ходзе якой дзеці павінны авалодаць уменнямі і навыкамі правільных паводзінаў у прыродзе, навучыцца ацэньваць стан навакольнага асяроддзя і бліжэйшага прыроднага асяроддзя - двара, вуліцы, прышкольнага ўчастка. Экалагічнае выхаванне вучняў школы-інтэрната з'яўляецца адной з частак станаўлення чалавека-грамадзяніна, гаспадара сваей зямлі. Школьнік, маючы зносіны з прыродай і вывучаючы яе, паступова спасцігае свет, у якім жыве. Ен адкрывае дзіўнае разнастайнасць раслін і жывел. Кітайская прымаўка абвяшчае: «Раскажы - і я забудуся, пакажы - і я запомню, дай паспрабаваць, і я зразумею». Праблема экалагічнай адукацыі і выхавання існавала і будзе існаваць на працягу развіцця грамадства. Менавіта ў школьным узросце дзіця атрымлівае аснову сістэматычных ведаў, тут фарміруюцца і развіваюцца асаблівасці яго характару, волі, маральнага аблічча. Хочацца верыць, што нашы ўрокі дабра і любові да роднай прыроды не будуць забытыя дзецьмі. |
News for 2024
|